Alweer bijna een week weg uit Nederland.. - Reisverslag uit Takalani, Zuid-Afrika van Manja Dieterman - WaarBenJij.nu Alweer bijna een week weg uit Nederland.. - Reisverslag uit Takalani, Zuid-Afrika van Manja Dieterman - WaarBenJij.nu

Alweer bijna een week weg uit Nederland..

Blijf op de hoogte en volg Manja

21 September 2015 | Zuid-Afrika, Takalani

Een week geleden stond ik op het punt te vertrekken naar het zonnige en warme Zuid-Afrika. Ten minste dat dacht ik, ondertussen heb ik al mogen ervaren dat een trui geen overbodige luxe is op bepaalde dagen. Het weer hier is tot nu toe erg wisselend. Sommige dagen meer dan 30 graden en andere dagen onder de 20 met een zeer koude wind.
Maargoed, genoeg over het weer (Hollander die ik ben). Afgelopen dinsdag was het dan zover, het vertrek naar Afrika. Na twee vluchten die vrij goed verliepen had ik wat minder geluk bij de bagage, er miste een koffertje... Na wat invulwerk, kon ik dan eindelijk naar de aankomsthal. Ik werd opgehaald en al met al zijn we die woensdag een heel groot deel van de dag onderweg geweest. Bij aankomst bij Takalani stonden de kinderen al te wachten om me te begroeten, leuk om een deel van de kinderen meteen al te ontmoeten.
Donderdag en vrijdag moesten de kinderen naar school, na schooltijd heb ik de bellenblaas geïntroduceerd, die viel erg in de smaak! Gelukkig heb ik er meer bij me :) Het is erg leuk om kennis te maken met de kinderen, alhoewel het onthouden van hun namen nog wel echt heel lastig gaat worden. Maar ik weet er steeds meer!
Zaterdag heb ik o.a geholpen met koken. En 's middags heb ik nog met de jongens gevoetbald. Ik ben erachter gekomen dat ik nog heel wat training nodig heb. Op zondag was er een kerkdienst in het kindertehuis zelf met de staff en kinderen, mooi om te zien dat ze zo de kinderen het geloof en Gods liefde meegeven. Ik ben ook bezig de jongeren twee liederen te leren, 10000 reasons en our god is greater. Leuk om te zien hoe fanatiek ze daarmee aan de slag gaan en dat er ook echt vooruitgang te zien is. Vandaag zijn de kinderen weer naar school geweest en ben ik met de directrice naar Louis Trichardt geweest, een stad verderop. Voor de komende tijd zijn er genoeg plannen om te doen, waar iedereen me al enthousiast voor maakt. Ik ben benieuwd wat ik verder nog allemaal ga beleven. Morgen hoop ik een kijkje te nemen op een school, Gondolikwetha.

Ik heb trouwens goed nieuws voor Gerjan en papa, ik heb van de week geholpen in de tuin. Dit zal ik nog wel vaker doen hier, dus wie weet kan ik jullie ook wel helpen als ik thuis ben ;)
Ohja, mama, jij zal waarschijnlijk iets minder positief uit zijn... Want ik ben bang dat ik wat duurder ga worden aangezien ik nu thee drink met best veel suiker ;)

Ik hoop snel weer een blog te posten en jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen.

Liefs, Manja.

Ps. M'n koffertje is later netjes nagebracht helemaal naar Takalani toe :)

  • 21 September 2015 - 17:56

    Karin Dieterman:

    Fijn dat het zo goed gaat. Die extra suiker is geen probleem voor mij, moet papa gewoon wat extra huishoudgeld geven. Succes met het aanleren van de liederen en morgen veel plezier bij de school.

  • 21 September 2015 - 18:29

    Jolanda Koot:

    Hoi Manja,

    Goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen! Kun je de kinderen ook nog wat atletiekonderdelen aanleren daar?

    Goede tijd gewenst, groet, Jolanda Koot

  • 21 September 2015 - 19:23

    Tineke Brink:

    Hoi Afrikaan!
    Mooi om te lezen dat het goed met je gaat en dat je wijze levenslessen leert over de tuin en suiker :-P
    Ha ha ha, geniet er maar van en blijf elke dag uit zitten naar wat God voor je heeft!
    Liefs, Tineke

  • 21 September 2015 - 19:25

    Tineke:

    Uitzitten moet zijn uitzien!

  • 21 September 2015 - 19:32

    Jaap Brouwer:

    Hey mzungu.
    Leuk dat je ons laat delen in je avontuur, vast spannend al die nieuwe dingen, eten, gebruiken, woorden en ga zo maar door. Dat werken in de tuin komt wel goed uit. Kan ik je volgend jaar op het maairooster zetten voor het gazon van oma? Fijn dat je het naar je zin hebt en heel veel plezier en voldoening gewenst in de dingen die je daar mag doen. Volgende keer ook graag wat foto's. Liefs van ons allemaal uut Winschoot.

  • 21 September 2015 - 20:17

    Wenda:

    Leuk om te lezen wat je in je 1e week gedaan hebt. Zo blijven we op de hoogte!
    Fijn dat ook je koffer weer terecht is.
    We wensen je daar nog een goede tijd en geniet van alles!
    Liefs Cees en Wenda

  • 21 September 2015 - 22:12

    Oom Erik En Tante Co:

    há Manja,
    fijn om te lezen, hoe het met je gaat en wat je allemaal al beleefd hebt.mooi dat je koffer weer terecht is, en verrassend dus het weer en de ontmoeting met kinderen. heb m'n eigen beeld er bij gemaakt en dan zie ik het voor me vrolijke snoetjes, die bellen blazen en samen zingen! prachtig hoor. geniet maar en ook veel plezier op school daaro! veul loifs uut knoal , we denken aan je! lofjoe!

  • 22 September 2015 - 14:38

    Tante Man:

    Moi laiverd,
    Fijn om even iets van jou te lezen en de foto's spraken voor zich.
    Als ik jou was zou ik me nog wel even bedenken voordat ik weer jongeren zou uitdagen om te gaan voetballen hahaha, hou jij het maar bij bellen blazen. Heel veel plezier. Knuffff van mij.

  • 22 September 2015 - 20:39

    Anne:

    Manja!

    Leuk om te lezen :) Dat voetballen herken ik wel uit Roemenie.
    Geniet ervan!

  • 23 September 2015 - 17:02

    Tante Man:

    Prachtige foto's, je hebt een mooie kamer en ik ben benieuwd naar je haar (vlechtjes??)

  • 25 September 2015 - 14:10

    Willem En Gerdie:

    Hoi Manja,

    leuk dat je ons op de hoogte houdt van wat je allemaal beleeft in Zuid-Afrika. Zo te lezen en te zien aan de foto's heb je het nu al naar je zin. Mooi dat je in zo'n korte tijd al zo veel hebt gedaan met en voor de kinderen. Heel bijzonder!

    "laat zo je licht maar schijnen bij alles wat je doet,
    zodat alle kinderen kunnen zeggen: Gos is goed!"

    Groetjes, Willem en Gerdie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manja

Actief sinds 22 Aug. 2015
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 8460

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 05 December 2015

Naar Afrika!

Landen bezocht: