Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Takalani, Zuid-Afrika van Manja Dieterman - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Takalani, Zuid-Afrika van Manja Dieterman - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Door: Manja Dieterman

Blijf op de hoogte en volg Manja

23 November 2015 | Zuid-Afrika, Takalani

Ik had niet eens in de gaten dat het alweer tijd werd voor een nieuwe blog... De tijd lijkt te vliegen en dat is een heel goed teken!

Vorig weekend was het lekker warm, op zaterdag en zondag na de dienst heb ik veel tijd met de kinderen doorgebracht: O.a. wat spelletjes gespeeld (met flessendopjes, lipjes van blikjes, stenen), dat je met zo weinig zulke leuke spelletjes kan doen is echt heel leuk om te zien en de spelletjes zijn leuk ;)
Zondag aan het eind van de middag ben ik samen met Linda naar Maartje toe gewandeld (m'n richtingsgevoel is dus trouwens prima voor degenen die daaraan twijfelden, want ik kon het gemakkelijk vinden). Daar hebben we 's avonds gegourmet met z'n zessen, het was heel gezellig.
Maandag- en dinsdagochtend veel bij de social workers gezeten en die middagen weer bij de kinderen spelletjes gespeeld, geschommeld e.d. Dinsdagmiddag ben ik er ook nog eventjes uit geweest, heb samen met Linda een stuk door het dorp gewandeld. Sommige kinderen herkenden me nog van de dag dat ik op hun school was. De dag erna kreeg Linda dan ook een aantal vragen op school: "waar is Manja?"
Op woensdagochtend was er een workshop hier op Takalani over management en duurzaamheid, het was in het Engels en daarom ook voor mij erg interessant. 's Middags kwam dan eindelijk datgene waar iedereen zo naar uit zat te kijken: REGEN. Ja, zelfs ik was blij met de regen. De kinderen waren heel erg uitgelaten, ze renden en speelden in de regen ;)
Op donderdag mochten we een donatie ophalen bij de supermarkt. Dit was echter nog niet zo makkelijk omdat het niet helemaal in de auto's paste als gedacht. Na wat werk (in de regen) is het dan toch gelukt en konden we op weg naar Takalani. Daar kostte het uitladen en opruimen heel wat tijd, maar de kinderen hielpen goed mee.
Bij Takalani was het weer droog, dus heb weer lekker buiten gespeeld met de kinderen.
Vrijdagochtend heb ik geholpen met het ordenen van de files van de kinderen. Eind van de ochtend waren al veel kinderen thuis en heb ik met ze met een strandbal gespeeld. 's middags deed Linda een programma met de kinderen en heb ik kennis gemaakt met Harry en Heleen (zij komen ook uit Nederland en werken op Gondo, maar waren de afgelopen tijd in Nederland). Later in de middag hebben we nog heerlijk gedanst met de meiden.
Na werktijd kon ik met 1 van de stafleden mee naar haar huis ook iemand anders van de staf ging mee voor het weekendje logeren ;) Ze woont heel mooi boven de theeplantages. Zaterdag kwam er nog iemand van de staf en zijn we eerst naar de stad geweest. Vervolgens hebben we s middags in de middle of nowhere bij een kleine waterval gebraaid en zelfs mama's verjaardag gevierd met taart ;) 's avonds begon het te stormen.
Zondag met hun naar de kerk geweest en s middags brachten ze ons weer terug. Het is een gezellig weekend geweest, maar het is ook wel fijn weer terug te komen op Takalani en weer lekker tijd met de kids door te brengen. Gistermiddag heb ik dan ook veel bij het voetbal van de jongens gekeken. Ze vonden het super dat ik probeerde actiefoto's te maken en die bekeken we dan ook meteen. Het was heel fijn weer terug te zijn.
Mn laatste weekjes zal ik dan ook volop genieten hier!
Tot snel!

Liefs, Manja

  • 23 November 2015 - 10:01

    Mannie:

    Geweldig Manja wat een actie dagen en dat bij zulke hoge temperaturen. Fijn te lezen dat je zo geniet en de kinderen met jou. Je hebt vast wel gesmuld van de taart (wij trouwens ook). Ik wens je nog een hele fijne tijd, die niet de gemakkelijkste zal zijn omdat het in het teken staat van say goodbye. Knuffel van mij.

  • 23 November 2015 - 21:41

    Gerdie Dieterman:

    Hallo Manja,

    zeg maar tegen de jongens dat de actiefoto's goed gelukt zijn. Mooie duik van de keeper in zijn doel tussen die twee palen van de schommel! ;) Leuk dat je zo veel met ze optrekt. Dan mag je ook wel even genieten van je vrije weekend.
    Ik ben met oma met de trein naar Elst geweest voor de verjaardag van je moeder en Harm. Het was gezellig en de taart was lekker! Je wordt wel gemist. Nog even en dan ben je er weer. Succes met de laatste loodjes!


  • 25 November 2015 - 01:18

    Coby:

    lieve Manja,
    jaaaa idd, time flies!! had jouw vorige blog nog niet eens beantwoord, ik bedoel niet op gereageerd ! al wel gelezen en gedacht , later nog even reageren en dan is jouw volgende bericht al weer binnen! wat schrijf je enthousiast en wat ben je daar lekker bezig! gezellig om allemaal te lezen hoor en mee te genieten van jouw belevenissen! ook de foto's spreken voor zich :-) ook fijn dat het eindelijk regende! nou Manja, we blijven aan je denken en wensen je veel plezier en Gods zegen toe voor de resterende tijd en dan tot ziens kunnen zeggen tegen iedereen! veel liefs en seejoesoen !!!!xxxx

  • 26 November 2015 - 12:14

    Jolanda:

    Lieve Manja,

    Wat ben je druk! Het ziet er allemaal wel heel gezellig uit, met de volwassenen èn met de kinderen!

    Veel plezier nog in je laatste weekjes, groet, Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manja

Actief sinds 22 Aug. 2015
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 8470

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 05 December 2015

Naar Afrika!

Landen bezocht: