Vakantieweek en safari! - Reisverslag uit Takalani, Zuid-Afrika van Manja Dieterman - WaarBenJij.nu Vakantieweek en safari! - Reisverslag uit Takalani, Zuid-Afrika van Manja Dieterman - WaarBenJij.nu

Vakantieweek en safari!

Door: Manja Dieterman

Blijf op de hoogte en volg Manja

16 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Takalani

Sorry de blog heeft even op zich laten wachten aangezien ik nogal een druk, maar heel leuk programma had deze week. Maar goed hopelijk genieten jullie dan extra van het verhaal.

Vorige week hadden de kinderen dus vakantie. Het was een rustig weekje. Waarin we vanaf woensdag elke ochtend gingen hardlopen. Dat was goed pittig in de warmte hier.
De rest van de week heb ik van alles gedaan. Geholpen met rekenen op de computers, voorgelezen, de Bijbelstudie bijgewoond van de kinderen. Ook heb ik netball gespeeld. Je moet met je team de bal overgooien en door een ring scoren, deze ring is vrij klein maar ik heb mezelf gelukkig wel een paar keer kunnen bewijzen door te scoren;)

Ook in de vakantieweek zijn de verjaardagen van de kinderen gevierd die in juli, augustus en september jarig geweest zijn. Het was een groot feest! Elke drie maanden vieren ze namelijk de verjaardagen groots met taart muziek en genoeg lekkers. Diezelfde dag hadden we een extra feestje voor de meiden van 12 jaar en ouder. Ik heb namelijk met hun een girlsnight gedaan. We hebben gedanst, spelletjes gespeeld, tijdschriften gelezen, foto's gemaakt en lekkers gegeten. Het was erg geslaagd!

Op zaterdag ben ik samen met Maartje en haar kinderen (ongeveer mijn leeftijd) naar de waterval geweest. Het was een hele mooie plek waar we hebben gewandeld, welja bijna klimmen met al die rotsen. En verder hebben we daar gebraaid.
Op zondag hadden we weer een kerkdienst op Takalani.

Deze week ben ik ook weer twee keer naar Gondo geweest. Op maandag heb ik ze zelfs een lesje Nederlands gegeven. Leuk dat ze me op donderdag allemaal in het Nederlands gingen begroeten.
Naast het bezoek aan de school ben ik deze week op trip geweest. Samen met Maartje en Mashudu (haar dochter) ben ik naar het Kruger national Park geweest. We zijn hier van dinsdag tot woensdag geweest en hebben van alles gezien. O.a. olifanten, buffels, struisvogel, giraffe, zebra, impala's, hyena's, waterbok, kudu's, nijlpaarden, krokodillen. Het was echt een heel geslaagde trip!
Vandaag ben ik trouwens verhuisd naar de rondavel. Ik heb nu m'n eigen kleine huisje op het terrein! Aan het begin was dit niet mogelijk, maar nu is er eentje vrijgekomen.

Ik hoorde trouwens dat het in Nederland heel erg koud is... Sterkte daarmee! (ik vind het hier namelijk al koud nu.., het is bewolkt, wat wind maar waarschijnlijk nog steeds zo'n 20 graden ;))

Tot schrijvens maar weer!
Liefs, Manja

  • 16 Oktober 2015 - 23:53

    Coby:

    há Manja,
    leuk om even weer iets van jouw belevenissen te lezen! lekker bezig dus. fijn dat je nu ook nog een eigen huisje hebt en was het een spannende safari? welke Nederlandse begroeting kennen ze nu? het zal wel grappig klinken. en ja hoor, het is hier idd koud, op dit moment 9,5 graden en de hele dag regen :-( , maar ja het is natuurlijk wel herfst. veel plezier verder en veul loifs uut Knoal. bye, bye!

  • 17 Oktober 2015 - 13:10

    Marga Kampinga:

    Fijn om weer van je te horen! Op safari, hoe leuk! Je zult heel wat hebben gezien. Ze houden je lekker bezig daar met van alles en nog wat, maar daarvoor ben je ook gegaan! Geniet ervan en ook nu van je eigen huisje! We zien uit naar je volgende blog, liefs

  • 17 Oktober 2015 - 16:12

    Oma Dieterman:

    Hallo Manja,

    hier even een berichtje van oma. Ik lees je brieven met veel plezier! Fijn dat het zo goed gaat en dat je een maatje hebt waar je mee op kan trekken en wat Nederlands kan praten.

    Veel liefs,
    Oma

  • 18 Oktober 2015 - 09:50

    Wenda:

    Hoi Manja,

    Leuk om weer wat van je te horen!
    Je bent lekker druk bezig, fijn dat je de kinderen wat extra aandacht kunt geven!
    Gezellig dat je op safari bent geweest, lijkt mij zo bijzonder al die dieren in het "echt" te zien. Wat is de natuur toch mooi en bijzonder!
    Heerlijk dat je nu je eigen woonplekje hebt, toch een beetje meer privacy en ruimterest.
    Hier is het nu echt herfst, regen en een stuk kouder als bij jou. Geniet nog maar lekker daar van het aangename weer, de kinderen en je werk. Wij houden Gerjan wel bezig hoor!

  • 21 Oktober 2015 - 13:49

    Trijnie:

    Hoi, Manja
    Een paar dagen later . Net je blog gelezen . Herinneringen komen weer boven . Geniet van alles wat je ziet en meemaakt. Ik blijf je volgen.

    Liefs Trijnie

  • 23 Oktober 2015 - 20:25

    Elly:

    Wat maak jij bijzondere dingen mee,zeg! Heel leuk om te lezen. Je schrijft heel gezellig en de foto's erbij maken het beeld helemaal compleet. De tijd zal wel voorbij vliegen....
    Ik kijk alweer uit naar een nieuw verslag. Groetjes en veel succes daar! Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manja

Actief sinds 22 Aug. 2015
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 8500

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 05 December 2015

Naar Afrika!

Landen bezocht: